Wednesday, December 31, 2008

KEMBARA KUANTAN HEWI 2009


KEMBARA KUANTAN HEWI 2009 merupakan langkah pertama buat HEWI PERKEPISMA untuk melakukan aktiviti bersama. Kembara pertama bermula di Kuantan, Pahang kerana terdapat ahli PERKEPISMA dalam jumlah yang agak ramai. Disamping itu, program ini juga adalah untuk memberi peluang kepada ahli-ahli yang berada di negeri lain datang berziarah dan melihat keadaan kehidupan di Kuantan. Ini sesuai dengan tema program kali ini iaitu, “Eratkan Ukhuwwah, Tingkatkan Dakwah”


Program ini bakal dijalankan pada hujung minggu memandangkan terdapat perbezaan masa cuti antara kampus. Tempat yang digunakan adalah sekitar Kampus UIA Kuantan dan sekitar Kuantan.Aktiviti yang bakal dijalankan adalah berunsur perbincangan dalam kumpulan, ceramah, tayangan video dan aktiviti luar. Input yang diberikan adalah sekitar perkara asas dan aplikasi dalam kehidupan seharian.


Program bersama seperti KEMBARA KUANTAN HEWI 2009 ini penting dalam membina kekuatan dalam diri kerana dengan adanya ziarah seperti ini, mampu untuk mengingatkan kita kepada tujuan asal kita melanjutkan pelajaran di bumi Semenanjung Malaysia ini. Selain itu, program seperti ini bakal menjadi peransang kerana kita sedar bahawa kita tidak keseorangan dalam meneruskan perjuangan ini.

ERATKAN UHKWAH, TINGKATKAN DAKWAH!!

No comments: